Projekt má tyto projektové partnery (dále jen PP):
Svazek obcí "Železnice Kostelec - Slavonice" (LP), Zukunftsraum Thayaland (PP1) - účastí tohoto partnera je zajištěna návaznost a územní pokrytí na rakouské straně), město Třešť (PP2), město Telč (PP3), město Dačice (PP4), město Slavonice (PP5).
Projektový koncept i projektová žádost se připravovali ve vzájemné spolupráci a přispění všech partnerů:
LP - koordinace přípravy projektu a přípravných setkání partnerů a koordinace a zodpovědnost za přípravu projektové žádosti a její zpracování.
Zukunftsraum Thayaland - účast na setkáních, příprava projektové koncepce a žádosti, spolupráce při překladu žádosti PP2, PP3, PP4, PP5 - účast na setkáních, příprava projektové koncepce a žádosti.
Role zahraniční partnera (Zukunftsraum Thayaland)
- Zdůraznění významu dopravních cest pro rozvoj příhraničních vztahů přerušených železnou oponou;
- Návazná síť turistických tras KČT, značené cyklostezky, hipostezky;
- Doprovodné tištěné propagační materiály (průvodce, mapy, slevové kupony);
- Doprovodné kulturní akce na obou stranách hranice;
- Personální zajištění řízení projektu, provozu muzea a obsluhy historických vlaků.
Obecné aktivity projektu
- Provozování jízd historické soupravy v turistické sezóně;
- Koupě technických pomůcek pro nástup handicapovaných;
- Vybudování informačního systému o historii a současnosti železniční trati a turistických atraktivitách jednotlivých obcí, umístění na zastávkách a nádražích ve všech obcích na trati;
- Zajištění personálu pro muzejní expozice a provoz parního vlaku;
- Vydání společných propagačních materiálů v CZ a D (EN);
- Doprovodné kulturní akce na obou stranách hranice;
- Marketingový průzkum turistického ruchu na obou částech hranic k využití železnice a cyklostezky.
Aktivity realizované partnery projektu
- Třešť - revitalizace několika nevyužívaných místností v nádražní budově na výstavní prostory – stálá expozice modelů dopravních prostředků;
- Telč - revitalizace budovy depa pro umístění exponátů, výstavba krytého stání pro exponáty na koleji č. 12 nádraží, vybudování přístupových tras a zázemí pro návštěvníky s doplněním expozice;
- Dačice - vybudování zázemí pro cykloturistiku – přístřešku, uzamykatelného boxu a informačního systému na ploše vedle nádražní budovy;
- Slavonice - vybudování zázemí pro cykloturistiku, zastávky cyklobusu a informačního systému.
Aktivity svazku
Zajištění historických jízd s návazností na přeshraniční akce v České republice a Rakousku. Menší (cca 10-15 jízd) jsou plánovány na jeden den, 4 velké jízdy na celý víkend (tzv. víkend na trati). V druhé polovině projektu s provázáním jedné z jízd na akci v Rakousku uspořádanou při příležitosti dokončení cyklostezky Dobersberg-Slavonice. Jízdy budou spojené s atraktivním programem ve vlaku a na nádraží, který umožní nahlédnout do blízké i vzdálenější historie železnice a trati a jejího významu. Ve vlaku budou atrakce, které budou lákat na nádraží a akce v ostatních městech partnerů. Po přijetí vlaku na nádraží bude cestujícím nabídnut doprovodný kulturní program.
Vypracování Studie udržitelnosti a dalšího rozvoje využití trati pro cestovní ruch na české straně a rovněž posuzující rozvojový potenciál vybudované cyklostezky na straně rakouské, efekt vzájemného propojení těchto aktivit a jejich další rozvoj.
Marketing zahrnuje také propagaci regionů a celého projektu (např. vytvoření webových stránek, informace o nabídkách, akcích, vytvoření letáků, dokumentárního filmu, výroba a osazení panelů na vlakové zastávky v České republice a podél bývalé trati v Rakousku.
Přeshraniční dopad projektu
- zvýšení přílivu turistů do regionů;
- prodloužení turistické sezóny a zvýšení nabídky kulturního vyžití;
- zvýšení informovanosti obyvatel o historii železnice a železniční trati;
- zlepšení a stabilizace oblasti cestovního ruchu;
- vytvoření nových pracovních příležitostí;
- zlepšení vzájemných vztahů a pochopení;
- provázání železniční trati v CZ s cyklostezkou v AT a ulehčení pohybu turistů a cestujících;
- navázání spolupráce a dlouhotrvajících způsobů komunikace se zájmovými skupinami z oblasti cestovního ruchu a provozování cyklostezek;
- nastavení fungující struktury spolupráce řídícího týmu sestávajícího z členů z obou zemí;
- zdůraznění významu dopravních cest pro rozvoj přeshraničních vztahů přerušených železnou oponou.